ASN Online Bankieren: inlogmiddelen en ondertekenen
Het is wel zo’n veilig idee: alleen jij hebt online toegang tot je (bank)gegevens. Inloggen en overboeken kan op verschillende manieren. Dit is afhankelijk van welke rekening(en) je bij ASN Bank hebt.
Inloggen en overboekingen ondertekenen
Welk inlogmiddel je gebruikt om in te loggen op de website op je computer of tablet is afhankelijk van de rekening die je hebt. Daarin maken we een onderscheid in klanten met een betaalrekening en klanten zonder een betaalrekening.
Als je een ASN-betaalrekening* hebt, kun je op verschillende manieren inloggen op onze website of overboekingen ondertekenen. De makkelijkste manier is om te kiezen voor QR-code. Met de scanner in de ASN-app scan je de QR-code op onze website. Gebruik je de ASN-app niet? Dan log je in met een browsercode. Heb je nog een ASN Digipas? Hieronder leggen we je uit hoe inloggen met de Digipas werkt.
*Heb je een ASN Juniorrekening? Dan geldt deze informatie alleen voor je ouders of verzorgers. Zelf log je in met Toegangsnaam en Wachtwoord.
Inloggen met de QR-code (via de ASN-app)
Als je de ASN-app op een telefoon of tablet gebruikt, kun je makkelijk inloggen op onze website. Kies dan voor ASN Bank app. Lees meer over inloggen en ondertekenen met de QR-code.
Goed om te weten: vanwege veiligheid kun je maximaal 10 mobiele apps en/of browsers registreren. Heb je de ASN-app bijvoorbeeld op je telefoon en je tablet staan? Dan zijn dat 2 registraties. In de ASN-app zie je bij Zelf regelen > Veiligheid en toegang > Inlogmiddelen en limieten hoeveel inlogmiddelen je hebt aangemeld. Daar kun je ze ook verwijderen.
Met een zelfgekozen browsercode kun je als betaalklant inloggen en ondertekenen in ASN Online Bankieren. Deze mogelijkheid is extra handig als je geen mobiele telefoon hebt of geen gebruik wilt maken van de app. De browsercode gebruik je alleen op het apparaat en met de browser waarmee je de browsercode aanmeldt. Om de veiligheid te garanderen vragen we je de aanmelding te bevestigen.
Goed om te weten: vanwege veiligheid kun je maximaal 10 mobiele apps en/of browsers registreren. De browsercode gebruikt een cookie om je browser te herkennen. Als je de geschiedenis van de browser met alle cookies wist, wis je daarmee ook de browsercode. We raden je dan aan de browser opnieuw aan te melden. Als de privé modus (incognito) aan staat, kun je geen browsercode aanmaken.
Je kiest op de inlogpagina eerst voor Digipas Inloggen op ASN Online Bankieren met de ASN Digipas werkt als volgt:
Je toetst het serienummer in van je digipas (zichtbaar op de achterzijde van de digipas).
Klik op de button inloggen.
Druk op de pijltjes-toets op je digipas.
Toets de door jou bedachte vijfcijferige pincode in op je digipas.
Toets het controlegetal dat je ziet op het scherm van je pc in op je digipas
De digipas genereert nu een responsecode: typ deze code over en klik op inloggen.
Goed om te weten:
Een nieuwe digipas aanvragen is niet meer mogelijk. De digipas wordt vervangen door de app van ASN Bank en de browsercode. Daarmee kun je veilig inloggen en overboekingen ondertekenen. De ASN-app kun je downloaden op je mobiele telefoon. Gebruik je de app liever niet op je mobiele telefoon? Dan is het ook mogelijk om de app op je tablet te gebruiken. Aanmelden in de app kan makkelijk, snel en veilig. Beter voor het milieu en sneller geregeld! Let op: als je een zakelijke betaalrekening hebt, dan heb je daarvoor nog wel je zakelijke digipas nodig.
Oude digipas terugsturen Is je ASN Digipas kapot, gedeactiveerd of is de batterij leeg? Je kunt je oude digipas in een envelop terugsturen naar: ASN Bank | Antwoordnummer 1188 | 2501 WB Den Haag. Geen postzegel nodig. Je kan het ook afgeven bij klein chemisch afval.
Klant zonder een betaalrekening
Als spaar- of beleggingsklant ontvang je van ons een Toegangsnaam en Wachtwoord om in te loggen in online en mobiel bankieren. Open je daarna een betaalrekening dan komen je Toegangsnaam en Wachtwoord te vervallen en kun je de app gebruiken of inloggen op de website met de ASN Bank app of browsercode.
Zakelijke klant
Bij het openen van je zakelijke rekening ontvang je een zakelijke ASN Digipas. Hiermee kun je de app van ASN Bank registreren. Na de registratie kun je voortaan ook inloggen op onze website en overboekingen ondertekenen met de QR-code scanner in de app. Je kan ook je digipas gebruiken om in te loggen en overboekingen te ondertekenen.
Problemen bij inloggen of overboekingen ondertekenen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er problemen optreden tijdens het ondertekenen binnen online en mobiel bankieren. Via onderstaande link lees je de meest voorkomende problemen die kunnen optreden en hoe je ze oplost.
Binnen online bankieren vind je een overzicht van alle inlog- en ondertekenmiddelen die geregistreerd staan op jouw naam. We raden je aan oude inlogmiddelen die je niet meer gebruikt te verwijderen. Dat kan via:
De ASN-app via Zelf regelen > Veiligheid & toegang > Inlogmiddelen en limieten
ASN Online Bankieren via Zelf regelen > Veiligheid, toegangen limieten >Inlogmiddelen.
Hoeveel kan ik per dag overboeken?
Wil je weten hoeveel je dagelijks maximaal kunt overboeken? En wat het verschil is tussen een overboeking die je ondertekent met een QR-code, mobiele pincode of een digipas? Of tot welk bedrag je dagelijks maximaal kan overboeken? Op deze pagina lees je meer over de limieten die gelden bij overboeken.